انقلاب ایران، تقویت دیگر تحولات در حال وقوع در كشورهای دیگر دنیا را سبب شد
نوشته شده توسط : sadis

'زبیدالله رازق'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره دلایل خود در این زمینه اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب ایران، نهضت ها و حركت های آزادیخواهی متعددی در برخی دیگر از كشورها رخ داده بود اما بعلت نداشتن الگو و تحت فشار قرار گرفتن و سركوب ازسوی دولت های مربوطه با شكست مواجه شده بودند، اما بیانات حضرت امام خمینی (ره)، نور امیدی در دل های آنها ایجاد و انقلابیون را ترغیب به ادامه حركت هایشان كرد.

كارشناس مسائل سیاسی تاجیكستان، سرچشمه اصلی روند روبه رشد بیداری جهان اسلام را درحال حاضر انقلاب اسلامی ایران عنوان كرد و گفت: تمام كارشناسان منصف دنیا، انقلاب ایران را یكی از مردمی ترین انقلاب ها می دانند كه با گذشت بیش از 32 سال از عمر خود همچنان در هشیاری و بیداری مسلمانان دنیا نقش اساسی ایفا می كند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به تمام آزادیخواهان دنیا شجاعت داد تا برای دستیابی به آزادی و رفع وابستگی از ابرقدرت ها بیش از پیش تلاش كرده و حركت های انقلابی خود را تكمیل كنند.

عضو حزب نهضت اسلامی تاجیكستان درباره دیگر ویژگی انقلاب ایران، گفت: با وجودی كه آمریكایی ها و غربی ها فكر می كردند با روی كار آمدن دولت اسلامی، ایران از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نه تنها رشد نمی كند بلكه دچار عقب افتادگی نیز خواهد شد اما نه تنها این امر تحقق نیافت بلكه توان جمهوری اسلامی ایران در تمام بخش های یادشده افزایش یافت و الگوی مناسبی برای دیگر كشورهای اسلامی شد.

رازق تصریح كرد: انقلاب اسلامی ایران با غلبه بر تمام سختی ها و توطئه های داخلی و خارجی، توانست با هویت اسلامی خود دیگر ایدئولوژی های شرق و غرب را به چالش كشیده و خود را بعنوان محور اصلی مبارزه با استبداد و ارتجاع در جهان معرفی كند.

این كارشناس مسائل سیاسی در پایان نقش انقلاب اسلامی ایران را در بیداری مسلمانان آسیای میانه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تشریح كرد و گفت: با وجودی كه هدف اصلی جمهوری های آسیای میانه پس از استقلال توسعه امور آموزشی و فرهنگی بود اما بعد از آگاهی از دستاوردهای انقلاب، توسعه سیاسی محور كار این كشورها قرار گرفت.

آساق**1558**1392





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: